Guide: Gör så att sökmotorerna hittar din blogg

Först så måste man ställa in metataggarna så att sökmotorerna hittar sidan. En sökmotor som Google funkar så att den indexerar alla miljarder hemsidor där ute med hjälp av b.la metataggar. Vet du inte vad en metatagg är så bör du läsa på lite om HTML eller titta här:

<meta name=”description” content=”Här skriver jag lite vad som skall stå i Google när jag söker på sidan.” />
<meta name=”keywords” content=”Här skriver jag lite olika sökord.” />

Dessa två rader skall läggas in i head-taggen. Exempel på hur det skall se ut när det är klart:

<head>
<title>Namnet på din hemsida</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<meta name=”description” content=”Här skriver jag lite vad som skall stå i Google när jag söker på sidan.” />
<meta name=”keywords” content=”Här skriver jag lite olika sökord.” />
</head>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0